تعداد بازدید: 4892

توصیه به دیگران 19

پنجشنبه 29 فروردين 1392-8:0

یادمان بزرگان آمل/"احترام نامه" منتشر می شود

احترام نامه در یادمان بزرگان و مفاخر معاصر آمل به زودی منتشر می شود/مولف کتاب احترام نامه لطف الله آجدانی-مورخ و روزنامه نگار آملی- است/ این کتاب اردیبهشت 1392 منتشر می شود.


مازندنومه:احترام نامه کتابی است در یادمان و تجلیل از زندگانی و خدمات 68 نفر از شخصیت های آملی در حوزه های مختلف علم و فرهنگ و هتر،مطبوعات و رسانه ها،صنعت و بازرگانی و نیکوکاری،ورزش و بانوان.

هر یک از شخصیت های معرفی شده در این کتاب با درجات متفاوتی در سه سطح محلی، ملی و بین المللی صاحب نام و خدمات و نقش آفرینی هستند.

در این کتاب با تجلیل از بسیاری از بزرگان و مفاخر تاریخ معاصر آمل که درگذشته اند،اساس و هدف اصلی آن معرفی و تجلیل از بزرگان و مفاخری است که همزمان با انتشار کتاب در حیات هستند.

مولف کتاب احترام نامه لطف الله آجدانی-مورخ و روزنامه نگار آملی- و مدیر هنری کتاب محمد رضا خان زاد -مدرس گرافیک در دانشگاه- است و این کتاب با اخذ مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اردیبهشت 1392 منتشر می شود.

به گزارش مازندنومه،بعضی از نام هایی که در این کتاب از زندگانی آنها یاد و تجلیل شده است عبارتند از: آیت الله علامه حسن حسن زاده آملی، آیت الله عبدالله جوادی آملی،پرفسورعلی اصغر توفیق نیاکی دانشمند و مخترع ایرانی مقیم آمریکا،پرفسور ماشاالله آجدانی مورخ و ادیب ایرانی و رییس کتابخانه مطالعات ایرانی در انگلستان،پرفسور شروین تقوی دانشمند اتمی عضو سازمان ناسا در آمریکا، پرفسور احمد سیف اقتصاد دان سیاسی مقیم انگلستان،استاد فرهنگ شریف موسیقیدان و نوازنده برجسته ایرانی،دکتر روزبه کیانی استاد دانشگاه در آمریکا،دکتر شروین گودرزی دانشمند اتمی عضو سازمان انرزی اتمی ایران،پرفسور محمد علی برزگر مشاور ارشد منطقه ای سازمان بهداشت جهانی، پرفسور ایرج ملک پور دانشمند نجوم،قاسم رضایی قرمان کشتی در جهان و المپیک،محسن حاجی پور قهرمان کشتی در جهان،کریم ملک مدنی عکاس طلایی جهان،محمد علی سجادی و نادر مقدس در عرصه سینما،دکتر مرتضی فیروزی در عرصه مطبوعات، مهندس مصطفی فیروزی در عرصه بازرگانی و نیکوکاری،استاد پرویز نزاکتی و نورالله علیزاده در عرصه موسیقی و آواز، استاد رمضانعلی اولیایی،استاد صادق جلالی شاهاندشتی،پرفسور عباسعلی رستمی، دکتر سید محمد حسین رضوی،دکتر محمد قنبری،علی کاوه ، فتح الله جوادی ، قدرت الله حسن زاده ، اسماعیل جمشیدی ، جمشید حمیدی ، حسن ترحمی ،مریم پروین، فریبرز زرشناس ، محمدرضا خان زاد،محمود معتقدی شاعر و منتقد ادبی،دکتر اسماعیل واعظ جوادی، مهندس حشمت الله جمالی،مهندس بزرگمهر دادگر،مهندس نصیرعمرانیان محمدی،عطالله حیدرزاده،مهندس علیرضا زرین نژاد،دکتر ابوالفضل هاشمی، غلامرضا عشریه رییس اتاق بازرگانی مازندران، دکتر محمد مهدی کامکار، حاج مهدی حسن زاده،حاج حسین بیگ مهدوی، حسن منصوری مهندس فریون ابراهیم زاده، رحمت الله بابایی مخترع جهانی،مهرشاد رجبی ، دکتر عبدالله صلواتی و....

گفتنی است این کتاب در مجلدی تمام رنگی و تمام گلاسه و به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر می شود.


  • جمعه 23 تير 1402-14:46

    ....؟!واقعا یه دلال بساز بنداز جاش اینجا بود؟

    • دوشنبه 26 آبان 1393-11:19

      ای کاش زمانی فرا برسد که شهامت نام بردن از اسطوره ملی مقاومت دانشجویی ایران ،... را هم در چنین کتابهایی داشته باشیم. در مورد معرفی مفاخر آملی کتاب های زیادی نوشته شده است که به جدیدترینشان می توان از کارهای ارزشمند جناب آقای محمدرضا مداحی آملی و آقای محمود غفاری و همچنین مجموعه چند جلدی مشاهیر آمل کاری از انتشارات دانشگاه شمال آمل اشاره کرد و نام برد.

      • مریم محمدزادهپاسخ به این دیدگاه 1 0
        چهارشنبه 11 ارديبهشت 1392-0:0

        ضمن تقدیر و تشکر از زحمات استاد آجدانی که احتمالا" بعضی از بزرگواران شاید از قلم افتادند و لی در هر صورت در یک مجموعه وقتی افراد مختلف در رشته های متفاوت معرفی میشوند و بدین طریق از این افراد تقدیر و تشکر میشود نشان میدهد که نویسنده ی محترم که مورخ و محقق نیز هست به شهرش علاقمند هست.منتها با این نوشته ای که استاد دانشگاه و آقای محمدرضا نوشتند این کتاب یک اشتباه دارد که آنهم نام مریم پروین هست که به نظر این دو نفر مریم پروین جزء مفاخر نیست و البته خودشان باید مثل همیشه از حودگذشتگی میکردند و نمی گذاشتند اسمشان درج شود ولی متاسفانه این کار رانکرد ..حالا با یک ارفاق هم ب استاد آجودانی به این علت که شاید به احترام راءی بالای هجده هزارتای مریم پروین در دوره ی دوم شورای شهر آمل (10 سال گذشته )اسم ایشان را گذاشت و با ده صدم غلط به این کتاب نمره ی90/19 می گیرد..

        • استاد دانشگاهپاسخ به این دیدگاه 0 0
          سه شنبه 10 ارديبهشت 1392-0:0

          اقای استاد اجدانی از شما بعید است کی خانم پروین جز مفاخر شد خود خانم پروین چرا این عنوان را قبول کرد

          • محمد رضا کمالی عزیزیپاسخ به این دیدگاه 0 0
            دوشنبه 9 ارديبهشت 1392-0:0

            آقا محمد رضا شما فعلا روی نام خانم مریم پروین در کتاب احترام نامه تامل کنید و پدید آور کتاب هم انشاالله در مجلدات بعدی کتاب بر روی نام بزرگان اندیشه و ادب و اخلاق آمل چون جناب علی رضا عزیز کمالی عزیز آملی ها تامل خواهد کرد. تا آن وقت عجالتا کمی تحمل داشته باشید

            • چهارشنبه 4 ارديبهشت 1392-0:0

              ضمن تشکر از جمع آوری و انتشار این اطلاعات جای بسی تامل است نام بعضی افراد همچون خانم مریم پروین....؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

              • جواد معصومیپاسخ به این دیدگاه 1 1
                پنجشنبه 29 فروردين 1392-0:0

                باید کار ارشمندی باشد. به خصوص که اولین بار است از بزرگان در هنگام حیاتشان تجلیل میشود.


                ©2013 APG.ir